måndag, juni 20, 2005

Tårtbak och konstiga känslor

Bakade min första tårta igår. Choklad och Kaffe Cheesecake med vanilj o chokladdekoration. Daniel tog med den till jobbet och den blev väldigt uppskattad! Skall baka en till nästa helg eftersom jag skall bjuda på hejdå-fika här på jobbet. Så den jag bakade igår var lite test/uppvärmning inför nästa vecka!

Har vart en konstig helg. Dels att komma hem ifrån en underbar semester till vardagen och börja laga mat och diska igen. Dels ett släktkalas med en konstig "överraskning" och Daniels farmor som fått stroke var där och hälsade på. Dels ont i magen när jag satt hemma och läste papper om jobbspecifika servrar, nät och annan infrastruktur för att jag snart börjar nya jobbet och jag känner mig jättenervös.

Allt fick mig att börja fundera på vad jag värdesätter i livet och vad jag skall koncentrera mig på. Även att det är mycket tankar som börjar smyga sig på som inte funnits tidigare. Om det här att blir äldre, att andra blir äldre och följderna av det... Främst att man inte kan hindra saker och ting, de gör ont och man måste själv vara modig nog att stå upp och möta det onda. Att komma överens med och att acceptera saker som gör ont. Det är svårt. Det är att vara i vuxenvärlden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja. kan hålla med dig om dina känslor. ibland kan det kännas som om man kastas in i allt vad det innebär att vara vuxen och man måste konfrontera det, helst på bästa sätt. men man vet inte riktigt hur. o så blir man nervös. för man vill ju vara sitt bästa jag hela tiden. men man kan alrdig göra mer än sitt bästa. och det är en viktig tumregel. duger det inte, så är det inte ditt fel. det är dom som tycker att det inte duger som är knäppa.

love you! marie