torsdag, juni 23, 2005

Skeppohoj!

Har min segeldebut nu till midsommar. Skall segla med Daniels föräldrars nya båt. Ser fram emot en midsommar i klassisk "Pripps Blå-anda"! Är mest nervös för att få klaustrofobi i "lilla" båten med så många människor (totalt 6 pers varav 2 st obotliga snackpåsar) men vädret skall ju bli fint, jag får installera mig på däck i bikini kramandes min älskling!

När jag kom till nya jobbet i morses stod det en fin liten bärbar dator o väntade på mig. Mailade till Daniel att jag fått en "jättesöt liten HP sak" men ändrade mig snabbt till "Compaq/hp nc4010". Kan ju inte hålla på med att prata brudspråk nu när jag är Infrastrukturarkitekt!!! Eftersom jag själv är tjej förbehåller jag mig rätten att vara fördomsfull och dra många tjejer över en kam när det gäller teknik och hur det benämns ;) Vet ju att jag kan vara precis likadan själv när jag bör vara mer korrekt för det tillhör mitt yrke.

Har vart riktigt slapp med min glädje-lista. Körde den två gånger efter att ha kläckt idén, sedan sket det sig! *skrattar* Den får återuppstå lite sporadiskt:
- långhelg med midsommar
- kärleken till min älskade, avgudade man
- tjejfniss en vanlig onsdag efter lite afterwork mat o dryck
- göra Stefan glad genom att bjuda på ovanstående afterwork, han hade väldigt ont om pengar, jag ville att han skulle följa med :)
- min nya fina lilla bärbara dator som jag har klappat fint på minst 5 ggr idag

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha en underbar midsommar själv! :) Jag flyttade duellen till min helsvenska blog på www.inthenook.com/swe/ :)

Kram Linda