torsdag, juni 09, 2005

Resfeber

Nu springer vi om varandra här i lägenheten, packar det sista och checkar av listor för att vara säkra på att inte glömma något. Väderleksrapporten säger 25-31 grader, taxin hämtar oss 04.00 utanför porten så det känns som att allt är under kontroll!

Daniel fyller år på måndag, så han fick öppna två presenter från mig idag. Den tredje får han på Kreta för den är lättare att ta med. Han fick en espressobryggare, en elektrisk sak som maler kaffebönor och självklart 2 olika sorters kaffebönor. Vi har fikat med 4 olika sorters kakor, jag är helt speedad på socker och koffein. Detta trots att jag tar hälften kaffe hälften mjölk, tycker det är godast så!

Var borta ifrån jobbet idag 10-13 för att åka till vårdcentralen. Har fått urinvägsinfektion. Måste akut-gå på toa hela tiden, när jag väl är där så svider det och efteråt känns det som man är kissig ändå. Trodde det skulle gå över igår, men när det var kvar i morses fick jag lite panik. Vill ju inte direkt kissa ned mig på Kreta. Så första 30 min på jobbet försökte jag nå rätt vårdcentral här i stora stan (det finns många söder om söder!!!), sedan boka rätt läkare(för tydligen har jag blivit tilldelad en som heter Ingegerd), sedan gick jag mitt i ett 3 timmarsmöte. Fick akut-stämplad provlapp till labratoriet, så jag behövde bara vänta i 2 min på resultatet, sedan direkt till väntrummet i 10 min o sedan in till läkaren. Gick snabbt och det gjorde mig jätteimponerad. Berömde läkaren och tackade för snabb vård. Är ju inte det man tror att man skall få när man besöker vårdcentralen och skall gå igenom prover, provresultat och efter det få recept utskrivet... Slutet gott allting gott!

Nu skall jag fortsätta att packa! Åter 17/6!

Inga kommentarer: