onsdag, juni 29, 2005

nytt jobb kräver shopping

Igår när jag lämnat mitt gamla jobb åkte jag in till stan. Kände verkligen för att shoppa. Nytt jobb - nya saker.

Hamnade på NK som har rea - köpte en söt bricka och (nu kommer jag fan inte på vad det heter, pratade m syrran igår o kom inte på det då heller. snälla berätta för mig vad det heter på riktigt genom att kommentera.) värmevantar aom man använder när man skall hålla i varm plåt eller form. Brickan o vantarna har samma mönster. Supersfina!

Köpte även 3 vita linnen i olika stuk. En turkos kortärmad skjorta med puffärmar o lite krås. Ja, ni läste rätt! Fröken Karlsson har köpt färgglatt och piffigt! Måste säga att jag tom överraskat mig själv... *fniss*

Idag sitter jag på nya jobbet. Har skrivit en lång lista med administrativa saker jag måste fixa. Inställningar, beställningar, lönekonto mm mm... Möte om 8 min. Syrran höll på o skratta ihjäl sig igår när jag nämnde möte. Hon tyckte jag lät så jävla vuxen. Jag håller med. Men jag känner mig som en bluff-vuxen. Som att jag går omkring här på möten i min turkosa skjorta och ser vuxen ut men inombords undrar man vad man håller på med och hoppas på att inte bli avslöjad... haha!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ungsvantar heter det tror jag. Iaf det namnet jag använder. Eller... hmm... Nu vet jag inte heller vad det heter. Heter det ungsvantar?

Apropå bluffar... ALLA har stunder då de känner sig så. Jag är en stor bluff tex. :)

Anonym sa...

Grytlappar heter det väl ändå. Fast det kanske gäller när de är formade som vantar. Grytvantar dåra. Fick bekräftelse från köket, grytvantar it is!

Anonym sa...

vart fa-an fick jag ungsvantar ifrån? hmmm. Du har rätt Jenny. Som alltid.