måndag, juni 27, 2005

Svar på tal

Har många utmaningar liggandes, tänkte börja beta av dem: vassego!

Vem är du mest avundsjuk på nu och varför?
Just nu är jag inte avundsjuk på någon specifik. I allmänhet kan jag vara avundsjuk på personer som lever ett sorgfritt liv. De som inte hänger upp sig på småsaker och bagateller, som alltid ser det bra i ALLT. Hos dem är allt fluffigt och bra hela tiden, så man kräks på dem.

Säg tre hemliga önskningar, svara ärligt och privat
Jag vill att Daniel skall ställa FRÅGAN (gärna innan sommaren är slut)
Jag vill att min älskade syster skall få ett jobb som hon älskar och som ger henne utmaningar
Varje dag önskar jag att min MS skall stanna upp, gå tillbaka o försvinna för gott.

Säg en dålig sida hos din svärmor/svärfar
De är så otroligt söta men jag kom på en sak: Ulla pratar så mycket och avbryter så att man inte får prata klart när det är släktmiddagar. Det gillar jag inte, tycker om att berätta klart det jag håller på med...

Vad skäms du mest över dig själv?
Jag krånglar till saker o ting onödigt mycket, är mer regel än undantag. Att jag är "ogästvänlig". Trivs inte med att vara värdinna för en stor fest. Inte heller att ha en massa folk boendes hemma hos mig en längre tid. Vill ha min fina lägenhet just fin, inte en massa fyllon som sitter på möbler som inte är sitt-bara eller äter upp saker ur mitt kylskåp. Parmiddagar, enstaka besök går hur bra som helst. Det är skitmysigt!

Vad är du mest mallig över dig själv?
Min ingenjörsexamen som jag tog 2001. Att jag har haft modet att flytta runt, har bott i Uddevalla, Jönköping, Borås och nu i Stockholm. Att jag har arbetat mig till ett otroligt tufft och kvalificerat jobb som gör att jag utvecklas och utmanas dagligen. Jag är mallig över min och Daniels jättefina lägenhet. Jag är mallig över vårt fina förhållande. Jag är mallig över att jag är kvinna och känner mig själv. Jag är mallig över vad jag har åstadkommit och de beslut jag tagit som fört mig hit, jag är mallig över mitt liv!

Vilken är ditt livs största sorg?
Min mamma som dog när jag var 9. Min MS för den gör mig bitter för den begränsar mig, både i kroppen och i mentalt (vågar inte tex vandra på Kreta - tänk om benen börjar bråka med mig) , har gjort mig allvarligare och jag känner mig äldre än jämnåriga.

Beskriv varför du är en stor bluff
Jag är inte lika snäll som jag ser ut, och nu menar jag humörmässigt. Jag är inte lika smart som det verkar när man tittar på min CV... men jag är inte korkad, har bara lätt att glömma :)

Inga kommentarer: