onsdag, juni 29, 2005

aha-upplevelse

Angående mitt tidigare inlägg om vuxen-bluffen kom jag ihåg när jag jobbade i Borås m Marie o Linda. En kille som heter Rinni tyckte att vi var jättebarnsliga. "hur gamla är ni?" Insåg nu att han hade rätt! haha!

Det jobbet möjliggjorde så mycket barnslighet. Man bara satt o gjorde websidor. Inga krav på seriösa möten eller att uppträda korrekt på annat sätt. (klädsel mm) Ja, vi hade ju möten, men det var mer chefsinformation än förbättringsförslag ifrån oss arbetare eller diskussion. Inga krav annat än att man skall producera. Så vi fnissade runt o höll på. Var riktigt riktigt roligt men när man ser tillbaka inte alls seriöst.

"Gubbarna" på mitt nya jobb tycker iofs jag är en frisk fläkt när jag kritiserade en presentation jag hade fått. Jag tyckte att den var jättesvår att läsa, och de hade rubricerat viss info som "extramaterial" det tycker jag hör hemma på DVD! vissa kartor var presenterade med figurer som såg ut som pusselbitar. Små o stora pussel, men alla var avancerade. De skrattade gott när jag sa till Roland som gjort presentationen: "Du e la söt eller, men jag vill inte ha ngt avancerat extramaterial, det kanske skall förtydliga men för mig bara det krånglar till den om möjligt än mer!!!"

2 kommentarer:

Anonym sa...

va? sa rinni så om oss?? det minns inte jag! =D haha!

Anonym sa...

Uh-oh.. busted! ;) /Linda