onsdag, juni 22, 2005

Trasselsudd med glasögon och röd morgonrock

Så skulle jag beskriva mig själv nu. Vaknade med jättemigrän, kallsvettig och lite illamående. Ringde chefen vid 7 o sa att jag stannar hemma, lade mig o väntade på att mina tabletter skulle verka. Nu är bankandet i huvudet borta men jag känner mig fortfarande varm o konstig.

När vi skall sjukanmäla oss ska vi även ringa till cityhälsan (typ) och så vidarebefordrar de uppgifterna till jobbet. Det är för att man skall få prata med en sjuksköterska direkt och kunna få professionell hjälp. Hon frågade om jag hade medicin och det har jag ju, men hon verkade inte tycka att den var den bästa mot just migrän, men jag fick inget namngivet förslag på ngt annat som var bättre. Får prata med min neurolog när jag skall dit om en månad. Blev lite orolig att de inte skall tycka att det är giltigt skäl att vara hemma, för den bedömningen har de gjort några gånger för andra fick jag höra på jobbet...

Bra sak med att vara hemma sjuk:
- gå i morgonrock hela dagen
- kunna se på Oprah
- koka o mala kaffe på vår nyinköpta espressobryggare (massor m mjölk i så blir det gott) Kaffe m Hasselnötssmak är mums!
- Daniel jobbar hemma så jag behöver inte vara jätterastlös själv. Har ngn att prata med så jag inte sliter mitt hår i tristess...

Min söta söta söta vän Marie har skrivit så sött om mig och alla hennes vänner på sin blogg. Hon har skrivit mitt i prick om alla. Hihi, jättekul!

Nu måste jag tyvärr frigöra datorn, Daniel måste jobba! *vaffö då* ? ;)

Inga kommentarer: