fredag, juni 17, 2005

Borta bra...

... men hemma bäst! Kan faktiskt säga så även fast semestern på Kreta var superhärlig!!!

Vi solade och badade vid poolen varje dag förutom på onsdagen då vi besökte Knossos - ruinerna av ett 4000 år gammalt palats, europeiska civilisationens vagga. Väldigt intressant! Almirida som vi bodde i var en pytteliten by - bor bara 25 personer där vintertid. Nu var det ju betydligt fler. Både greker, engelsmän o svennar. På vårt hotell var det bara svensk personal och svenska gäster (nåja, 5-6 norskar hade smygit sig dit också)

Frukost coh tre-rätters middag ingick varje dag och det var väldigt god mat de lagat till. En flaska rötjut gick åt varje kväll till middagen som avnjöts på terassen i trädens skugga med utsikt över havet, blev även lite öl o chips på balkongen när solen gått ned... Tre kvällar gick vi ned till byn och sedan upp på en höjd och satte oss och inväntade solnedgången över öarna och havet. Otroligt vackert och mysigt!

Hela veckan har varit total avslappning för mig. Det enda beslutet man skulle ta var vilken lunch man skulle inhandla för dagen (fanns 7 st att välja på). Resten var serverat hela tiden. Jag var så avslappnad så jag kopplade bort korttidsminnet. Hade svårt att komma ihåg närliggande byar, restaurang och vin-namn även fast Daniel nämnt dem 3 ggr senaste timman och även fast jag frågat "den där vad den nu hetteee?" flera gånger.

(Det som var mindre bra var att det var stenhårda sängar så att vi båda fick ont i axlarna efter att ha sovit på sidan, inget duschdraperi fanns i badrummet men det är nog inte heller vanligt i grekland alls vad vi förstod, jag fick soleksem efter 4 dagar vid poolen, under onsdagen beställde jag bara mat som inte var ngt att ha, onsdagen var ingen bra matdag!) Skrev det inom parantes, för det är så jag ser på det.

Har för att vara Maja en bra solbränna, är fortfarande i tonen röd eftersom jag brände mig sista dagen, var våglig och körde utan solkräm vilket resulterade i att jag fick vira in mina hettande armar i blötlagra handdukar innan jag somnade. Trots att man är 26 har man visst inte lärt sig saker tillräckligt många gånger! *garv*

Bilder:
Väntar på solnedgången
Sötisar
Glad o nöjd på restaurangen (notera att det står på svenska)
Hajen i poolen

1 kommentar:

Anonym sa...

åååh herreguud vad härligt det låter. så ska en semester vara! (förutom solkliandet) ;D // Majji