torsdag, januari 05, 2006

för ytligt, försöker igen

Läste mitt inlägg, blev väldans ytligt (=tråkigt) med naglar och skor. Försöker igen...

I tidningen Tara (eller ngt liknande) hade de en artikel med en hälso-coach. Hon påstod att man äter onyttigt för att trösta sig eller liknande. Att 95% av befolkningen vet skillnad mellan nyttigt och onyttigt men ändå väljer det onyttiga. Är ett "tröst-val" eller "orkar inte tänka val" enligt henne... Va, vaddå, jag äter onyttigt för att det är godast... *fniss*

Hittade min gamla neccesär på vinden, tog ned den för att rensa och slänga. Hittade min mammas hårspänne däri. Höll i det länge och bara tittade. Ett hårspänne är något av de väldigt få materiella sakerna jag har kvar efter min mamma. Det hårspännet gjorde mig glad och jag klappade det lite extra innan jag lade det i min låda... Har även en tyg-påse med en blomma på som hon hade sina bindor i, den har jag mina bindor och tamponer i nu... (mammas bindor var kul att ha som blöjor till dockorna, *skrattar*) Hon finns i mig, lite extra när man har hennes saker nära... Kan se hårspännet i hennes hår.

Inga kommentarer: