lördag, oktober 29, 2005

övertid

Denna lördag gick jag upp ur vår varma underbara säng kl 7 för att sätta på datorn och ringa några samtal. Igår skyndade vi oss hem ifrån en restaurang för att jag skulle sitta i telefon 20-24. Vaffö då då?

En viktig server krashade igår, var nere hela dagen. Jag är just nu tilldelad rollen att kommunicera mellan drift och de som kan testa. En kille ringde 00.40 och väckte mig, behövde ha tag i en av mina killar. Telefonmöte kl 20 och 22.30, däre runt en massa små-samtal.

Jag får inte betalt, jag har 6 veckors semester istället. Hmm, skulle annars ha tjänat bra på den här helgen.

Min fina D ligger o sover o andas tungt i sängen, vill inget hellre än att krypa ned där, och sedan idag ska vi till IKEA. Hoppas verkligen att vi kan åka dit. Jag skall rymma ifrån jobbet en dag nu i veckan efter det här... Dumma server att pajja min härliga helg, *fnys*

Jag är trött...Oj, nu börjar solen gå upp...

Inga kommentarer: