söndag, oktober 16, 2005

Fåfängan

Tog en höstpromenad med D idag, gick ifrån Skanstull upp till Fåfängan. Första gången vi var där uppe, vilken utsikt! På vägen hem gick vi Folkungagatan och gick in på ett otroligt mysigt fik som jag definitivt kommer att återkomma till! De hade scones buffé och inredningen var gammaldags, väldigt höstmysigt. Där satt vi och värmde upp oss med the, scones o kakor.

Nu är D på hockey, jag har skön ensamtid här hemma. Ska försöka att "jobba" lite. Har med mig 2 anteckningsblock med anteckningar som jag inte hunnit att plöja igenom helt. Kan kanske koppla ihop 1+1 om jag hittar ngt bra däri... :)

Jag funderar och funderar på att klippa av mitt vackra långa långa hår. Det är så fint när jag släpper ut det och det är sådär arwen lockigt som syrran säger, men oj vad det fastnar överallt, blir ruffsigt, tovigt och ibland ser jag ut som Robert Wells i håret. Om jag klipper av det så blir det 10 cm nedanför axlarna... (kortat med minst 20 cm, gulp!) Men jag funderar fortfarande. Har aldrig haft så här långt hår så det är verkligen inget jag gör efter att ha funderat i 3 dagar. Men jag har klippt ut frisyrer ur Elle och tänkte visa frisören. Så får vi se...

Inga kommentarer: