onsdag, oktober 12, 2005

Att få en tankeställare om hur jag uttrycker mig

Har många gånger fått höra av min älskling att jag använder för starka ord. "Idiot" om ngn som går o slackar några år efter gymnasiet och inte tar tag i att skaffa jobb exempelvis. Har nu den senaste dagen blivit tydligt igen. Jag kommenterade en blogg med att "Jag skulle förbjuda honom att träffa tjejen" Många andra som kommenterade bloggen och även blogginnehavaren reflekterade över ordet förbjuda. (Hennes kille har en tjej (fd arbetskamrat) som tydligt flörtar med honom)

Man kan aldrig förbjuda en människa att göra ngt. Är det kärlek på kommer man till en lösning som passar de båda, lösningen respekteras och efterlevs.

Mina vänner och honey är vana vid att jag pratar såhär(hoppas jag, *nervöst skratt*) och tar det på rätt sätt. För jag förklarar vad jag menar när jag säger så osså...

Ja, jag lovar, jag skall försöka att tänka på hur detta uppfatttas av andra innan jag öppnar munnen. "Att förbjuda" har givit mig en tankeställare...

Om en timma skall jag på "personlig utveckling". (alla på avdelningen är med i projektet) Snacka om mig själv i en timma, skall bli otroligt intressant. Mina kollegor kommer få ett omfattande formulär att fylla i om mina egenskaper. Om de svarar C på flest antal frågor kommer resultatet: Maja är facist! ;)

Inga kommentarer: