fredag, oktober 21, 2005

Den där kärleken

Härom natten läste jag ut en bok, den handlade om en tonårstjej vars mamma dog i bröstcancer. Daniel hade redan somnat för länge sedan, jag fortsatte att läsa, kunde inte sluta för boken var så bra. Jag grät och grät. När jag lagt den utlästa boken på nattuksbordet grät jag ännu mer, det gjorde ont, det orättvisa kom upp till ytan och jag sörjde det som tagits ifrån mig, det som även drabbat mig...

Jag kröp nära nära för att få tröst, luktade på hans hals, kände hans hjärta slå. En sömnig famn, händer som klappade och höll om, fortfarande sovandes. Det var alldeles tyst och så fridfullt. Jag kände mig väldigt tacksam.

Sådana stunder får mig att inse det viktiga i livet. Och konstigt nog tycker jag att jag har tur...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lelle vännen! Kram på dej, fick tårar i ögonen när jag läste.

Anonym sa...

Hejsan!

Tack för ditt meddelande på mitt meddelande till At JofuckinHannas.. Jag har gjort allt i min makt för att de små äckliga liven ska bara gå under..och snart har jag minsann segrat..*S*..

Även jag har läst boken du pratar om, jag tror åtminstone att det samma... Jag grät och grät..jag var ute på VFU då, och eleverna skulle läsa denna bok.. Jag kunde inte läsa den i skolan..haha... Eleverna tyckte allt att jag var lite föör känslig.. Men jag grät långt efter boken var färdigläst.. Och visst är man, trots sin egen "skit", lyckligt lottad...*L*..

Har du verkligen tänkt över saken om ditt hår ordentligt??..*S*..
Jag hade inte klippt av det.. men det är ju jag..

Har förresten en egen blogg nu..*L*.. Jag hittade dit av mig själv..Tack i alla fall..

Ha det så bra!

Varma hälsningar Anna