fredag, oktober 28, 2005

mentorskap

Igår samlades vi fyra tjejer ifrån jobbet (alla tjejer på avdelningen) , hade bokat bord på en mysig restaurang som serverar musslor o har massor av ölsorter. Det är en härligt känsla att få tips, råd och reflektioner ifrån kvinnor som har otroligt mycket mer erfarenhet än vad jag har. Blev mycket skratt och fniss, men även allvarliga diskussioner om att vara kvinna i en mansdominerad miljö. Boken "Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra" pratade vi om. Läs den!!!!!

Idag är jag riktigt trött, blir det efter vin tis, ons, tors. Ikväll ska vi till IKEA. Ikea är bäst på fredagkvällar, inga skrikande ungar eller strosande kärringar...

Nu längtar jag tills på torsdag då jag skall klippa mig, det behövs så väl. hejdå arwen hår!

Föressten - det blev ingen ny lägenhet. Är uppe i 2,1 nu och det tyckte vi blev för mycket...

Inga kommentarer: