söndag, juni 03, 2007

Möhippad!

Igår var min möhippa, var den roligaste dagen sedan jag fyllde 25! Helt fantastiskt att tillbringa dagen med alla mina goa tjejkompisar från dåtid och nutid.

Började med en vacker dag, jag fick en lapp i brevlådan - packa bikini, snygga underkläder, ryssmössan, smink och kläder för ikväll. Följ pilarna!

Jag for runt i lägenheten och packade en ryggsäck och gav mig iväg, följde pilarna till parken utanför huset och där hade tjejerna dukat upp till picknik. Vi satt där och åt och så gick de laget runt och berättade om första intryck och minnen om mig och så fick jag presenter. Det var helt fantastiskt mysigt att sitta med alla mina fina vänner i solen och bubbla.

Evelina fotade under hela dagen så jag skall få ett album med bilder senare.

Sedan tog vi tunnelbana och buss och jag fick utföra ett uppdrag! Fråga på tunnelbanan och bussen om äktenskapliga råd. Jag var inte utklädd så folk såg mest förvirrade ut när jag frågade dem, fick hop en lång lista tillslut.

När vi var framme var det dags för Gocart! Jag har aldrig kört det tidigare men det var skitkul, jag kom sist, Zandra vann! Alla blev yra av all bensin lukt så vi gick ut i solen och väntade på bussen och åkte vidare till Saras lägenhet på Kungsholmen. Där fick jag order om att sminka mig fint och ta på mig de snygga underkläderna. Jag skulle fotas till en kalender! De hade fixat teman för 12 månader - påskkärring, paraply och gummistövlar, orientaliskt, byggare, mm mm. Så kom det en tjej och fotade mig i diverse poser. I början var det superkonstigt, på Saras innegård sprang jag omkring i trosor och BH med olika utklädslar. Men efter två ombyten var det hur kul som helst att apa sig framför kameran. Daniel kommer att få kalendern i morgongåva.

När vi var klara var jag frusen så vi gick upp och drack vin och började laga mat. Tiden gick jättefort och klockan 19.30 satte vi oss för att äta. de hade fixat en helt fantastisk tre-rätters måltid. Efter maten lekte vi en rolig lek i tre lag som gick ut på att beskriva kända personer som stod på små lappar i tre omgångar. Först med ord utan att nämna personens namn, sedan bara med tre ord och slutligen med charader utan att säga något. Eftersom det var tre omgångar kom man ihåg vilka personer som fanns med någorlunda så charaderna blev inte helt omöjliga.

Vi gick ut vid 00.30 till ett ställe som heter Lokal, stod och dansade och snackade, sedan började tjejerna bli trötta och vi hoppade in in taxin hem 02.15. Jag var otroligt pigg och skulle kunnat köra på hela natten lång men både Zanna och syrran var trötta.

Det var en underbar dag, så roligt har jag inte haft sedan jag fyllde 25! Vilka fina vänner jag har! Är enormt rörd över det arbete som lagts ned för att fixa den roliga dagen för min skull.

TACK MINA FINA VÄNNER!

Inga kommentarer: