tisdag, juni 26, 2007

Kortison och rullstolsövning

Fick första kortison droppet idag, gick riktigt bra. Blev svettig och varm och fick metallsmak i munnen, men känner mig glad och pigg. Hoppas att se resultatet av behandligen under nästa vecka.

Rehabiliteringen går också riktigt bra! Har börjat öva att köra rullstol, inomhus och första gången utomhus idag. Är riktigt svårt men jag gör stora framsteg enligt arbetsterapeuten och det är också riktigt kul! Jag hoppas att kortison behandligen gör att rullstolen kommer att stå och samla damm, men jag kanske använder den när vi skall ut på långpromenader och sånt. Det får jag se hur det blir med det... :)

- Luta bakåt och kör rakt fram vid nedför kanter
- Ta tag långt bak på hjulet, lyft främre hjulen och luta/kör frammåt vid uppför kant
- Använd lyktstolpar eller dörrposter för att svänga
- Köpa cykelhandskar i cykelaffär eller typ Stadium

Jag har pratat med kuratorn och fått flera bra tips:

- gå ifrån datorn på jobbet ta med penna och papper och samla tankarna - vad är det jag skall göra nu idag?
- jobba hemma minst en dag i veckan för att spara energi
-

Inga kommentarer: