tisdag, juli 19, 2005

Mycket med skor just nu

Nu har jag förvånat mig själv. Var på jobbet 7.15 och styrketränade i en timma. Japp, helt eget initiativ och utan sällskap. Förstår inte riktigt varför; jag tycker inte om att dusha på morgonen för då är håret blött ända till lunch, jag tycker inte att styrketräna är jättekul mer ett måste, jag sover hellre längre än att pallra mig upp tidigt för att träna! Trots detta så var jag här, är för att jag inte har tränat på 3 månader och känner hur det kryper i benen på mig av rastlöshet. Känner även att jag har blivit svagare och slappare i kroppen. Stort plus med att träna är att kroppen genererar " jag är skitsnygg" ämnen så även fast man bara tränat en gång så tycker man att det gjorde jätteskillnad pga kemiska reaktioner ihjärnan... och jag har nu räknat ut att jag tjänat ihop till chips o dip ikväll. *hähä*

När jag tränat klart, duschat och bytt om märkte jag att jag glömt att ta med mig skor. Jympadojjorna hade jag ju, men inte några vanliga skor. Av någon anledning så har jag ett par skor ståendes i mitt skåp vid skrivbordet så det räddade min dag!!! Klänning och jympadojjs är inte alls snyggt och inger inte direkt självförtroende om man skall gå på möte o prata engelska...

Köpte tuffa skor igår, mörkgröna 50-tals stuk, men de passar inte till klänningen jag köpte i helgen, så jag skall lämna tillbaka dem (damn) och köpa ett par svarta istället. Kan inte köpa båda för mina pengar räcker inte... har 268,16:- kvar på kontot efter att köpt skorna igår. Det här med att gå på bröllop kostar alltså! Min man får försörja mig tills på måndag då jag får min tuffa lön. Känns inte bra men jag får bjuda igen senare, har redan 2 tankningar av bilen att ta igen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

I aaaam your maaaaaan!

Får man bjuda fröken på en grillplatta (Br Olsson) på fredagkväll för att fira semestern? :)

Anonym sa...

Ja du min fina. Vi hinner defintivt hem. Det tror jag nog. Vi får väl se till att sluta TIDIGT. :)