måndag, juli 25, 2005

Förtrollande vacker kappa

I lördags tog vi bilen och åkte till Uddevalla. Morfar har fyllt 85, så det var stort släktkalas med 40 personer i Hällevadsholm. Otroligt vilken stor släkt man har, och då saknades det ändå några!

I lördags tog syrran fram en kappa som hon fått för några år sedan för att ha på ett dop eller ngt liknande. Den kom på tals efter middagen när föräldrarna tyckte att vi skall rensa ordentligt ibland alla saker som jag o Jenny har kvar i Uddevalla.

Titta på stygnen på bilden, charmigt va? :)

Vi provade den båda två och det var den vackraste kappa jag sett!!! Den är second hand, handsydd!

Inuti står en lapp: Ellen Roll, Uddevalla. Det är alltså en lokalt handsydd halvlång kappa med pälskrage. När Jenny såg hur förtjust jag blev sa hon att jag kunde ta med den till Stockholm, att vi kunde ha den tillsammans. Blev jätteglad!!! Jenny, du vet att den är DIN och jag bara lånar den!


Idag åker vi till Jönköping i två dagar. Har bokat rum på Stora Hotellet. Ser verkligen fram emot att vara där, shoppa, käka god mat o kila runt på en massa olika fik! Jönköping är min favoritstad. Får ett lugn när jag är där, känns verkligen som hemma. Närheten till vattnet, vackra promenadstråk, bra shopping, goda restauranger och bra utbud av uteställen. Får en jättelängtan dit varje höst, så förra året åkte vi dit. Var så mysigt så jag bokade hotel i år igen.

Första semesterdagen idag. Känns otroligt skönt med tre veckor semester framför oss!

2 kommentarer:

Anonym sa...

SLAP!

Mats Karlsson sa...

Nämen ser man på! Ellen Roll! Det var min fars kusin! Jag kommer mycket väl ihåg henne. Hon var sömmerska och bodde på Södergatan i Uddevalla. Dog under andra halvan av 1960-talet.