måndag, mars 13, 2006

Tjenare Honung

Är nyss hemkommen efter några dagar i Malmö. Har vart helt ljuvligt! Vi fikade, snackade, shoppade, promenerade i solen, drack vin och åt god mat. Vi kollade även på bröllopsklänningar!!! När vi kom in i affären frågade biträdes oss efter en stund "När ska du gifta dig?" eee, nästa sommar... "Jaha" sa hon och vände på klacken och gick. Är väl inte tillräckligt intressant kund när det är så långt kvar...

På lördagkvällen satt vi och gaggade med syrrans bästa killkompis. Då myntades uttrycket "tjenare honung" sagt med uddevalla dialekt. "Facisten" möte "bohemen" men vi bara skrattade att vi var totalt oförstående för vad den andra tyckte. Igårkväll tittade vi på "Tjenare Kungen". Fick tårar i ögonen för att den är SÅ BRA, bra musik och så söt film! Åt supergod vin-sås. Dricker det som blir kvar direkt ifrån tallriken. smask!

Nu har syrran en kick ass ansökning, håller tummar och tår för att de timmarna vid datorn och besöken på synonymer.se skall ge utdelning!

Idag är jag ledig! Så skönt att vara hemma mitt på dagen, ta det lugnt, packa upp och lata mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej söte!
Är hemkommen från jobbet nu och ska snart kasta mig i sängen. Var ju supermysigt att ha dig här! Tack för kjolen... :)
KRAM

Nu blev jag plötsligt osäker, stavas kjol så? Det ser så löjligt ut... ha