onsdag, mars 08, 2006

Epa-Jocke är long gone

Träffade min gamla kille sedan gymnasie/högskole tiden idag. Han ringde igår, var i sthlm några dagar så han undrade om vi skulle käka lunch. Jättekul!

Han var artig att ta sig till mitt jobb så vi käkade lunch här i krokarna, satt och gaggade jobb, skola och lite gamla tider minnen. Insåg mitt i allt att nu börjar vi bli gamla. Epa-jocke som jag tidigare kände är nu long gone. Kvar sitter en kille med armani-klocka och pratar flight-controller jobb i Singapore!!! Han har vart i 3 olika kontinenter och pluggat/jobbat och fått erfarenheter som jag är ljusår ifrån. Skönt att träffa honom, veta att allt går bra och att han mår bra.

Det är tufft att bli äldre och få erfarenheter men ibland skär det också i hjärtat. Det blev inte lika mycket: kommer du ihåg när han och han var full och .. hahahhaha... Det finns en tid och en plats för allt inser jag, men att hålla liv i fyllehistorierna är alltid kul.. :)

Jag tappade en lins i morses, så jag ser allt suddigt, hälften skarpt med suddig kant. Är grymt störigt och jobbigt och går inte att koppla bort. Det kanske påverkade mina fylle-historier, ska inte skylla allt på EPAjocke. ;)

Inga kommentarer: