torsdag, september 29, 2005

dumma mig

På väg hem ifrån jobbet hoppade jag av tunnelbanan för att lämna tillbaka en jacka jag köpt på rea. Fortsatte vidare och hamnade såklart i en och sedan fler skoaffärer. Gick därifrån med Vagabondstövlar för 1500:- Hmm, jag har verkligen svurit att inte inhandla stövlar för jag tycker att det är så himla o-originellt. ALLA har stövlar utanpå jeansen och alla skoaffärer är överfyllda med stövlar högt och lågt. Jag lyckades stå emot förra vintern, men nu gick det inte. Går här hemma med stövlarna på, får se om jag lämnar tillbaka dem eller inte. Vill inte göra som alla andra, ligger inte för mig att följa trender som varenda jävel osså följer. O-originellt. Är man 26 tycker jag att man skall ha viss egen stil, inte se ut som om man är 15 och tycker att Paris Hilton är tuff. Det är inte skorna det är fel på, de är jättefina, det skär lite i hjärtat på mig att jag svikit min linje och sällat mig till de som köper stövlar för att det är modernt just nu...

Skall ut och leta fler skor, mina favoriter har gått sönder och går ej att laga. En skomakare i Gamla Stan med gesällbrev har haft dem hos sig och de går inte att göra något åt... Då är det dags att nosa upp nya favoriter! :)

Inga kommentarer: