fredag, september 16, 2005

Botad tandläkarskräck?

Har precis kommit hem ifrån tandläkarbesök. Jag opererade bort en tand. Fick ligga med en grön operationsduk över mig som bara hade hål för munnen. Kände mig liten och rädd och fick tårar i ögonen. Tandläkaren var riktigt bra och gjorde att jag kände mig liiite trygg mitt i allt. När han satte bedövningen pratade han mycket, "nu sticker det, här i gommen känns det alltid lite mer... " och så klappade han mig på pannan när han stack mig "Nu knäcker det, men det gör det alltid när man gör såhär..." Det hela var över på 1 minut tror jag. knäck knäck och sedan plockade de tanden.

Den satt så illa till så den gick inte att dra ut, det var därför det blev operation. Så idag jobbar jag hemma. Har med mig papper som skall läsas igenom så det blir en lugn dag. Har bedövning upp till ögonbrynet och är trött efter all nervositet. Nu skall jag ta tag i jobbet en stund. Sedan blir det Oprah om några timmar! JEI!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej söte!
Vad skönt att det gick såpass bra. Snälla tandläkare behöver vi alla. Behöver jag säga det... 6 dagar kvar! kram syrr

Anonym sa...

Dutti gumma! :) Fick du klubba efteråt?? *hoppas*

Oprah räddar alla dagar!