lördag, augusti 13, 2005

Höstpepp

Det värsta med att börja jobba på måndag är att komma upp på morgonen. Jag försökte nämligen i morses. Hade optimistiskt bokat tvättid 7-11 för att tvätta Ds nya morgonrock och lite småsaker. 7.20 gick Daniel ned med tvätten, jag låg kvar i sängen och sov.

Jag försöker att peppa mig själv inför hösten. Jag ska:
- börja träna regelbundet. På jobbet finns det en träningslokal med maskiner. De har spinning, core, box och liknande med inhyrda tränare ifrån Sats. Jag skall spinna 2 ggr i veckan och försöka att styrketräna armarna i samband med det.
- träffa vänner oftare. Jag skall behålla kontakten med mina gamla arbetskamrater och träffa dem privat och såklart fortsätta få ut Lisa på fika. Skall även ta o tåga hit Syrran för myshelger. Vänner är otroligt viktiga, jag har under min tid i Sthlm inte träffat dem så ofta som jag borde, och nu längtar jag efter dem...
- vara tuff på jobbet, inte tjejjig och ursäktande. Jag kan, jag kan, jag kan!!!
- spara pengar så att jag kan åka på långväga semestrar tillsammans med Daniel. New York, San Fransisco, London, Rom, Venedig, Korsika (har vi redan bestämt, i juni, jag skall lära mig att segla), Paris var så vackert så dit vill vi igen.

Hösten har även en annan väldigt bra aspekt. Höstmodet. I år känns utbudet med vackra kappor, kjolar och skor som en fortsättning på förra hösten. Kvinnligt, klassiskt, vackert. Ett mode jag har längtat efter och ALLTID sedan barnsben tyckt vart det finaste som finns. 40-, 50-tal ojoj va fint!

Inga kommentarer: