torsdag, augusti 04, 2005

Fjärilshuset

Har varit i Hagaparken för första gången idag, inte alls mycket folk där så vi promenerade runt och tittade på allt fint nästan helt själva. Käkade lunch vid koppartälten och gick sedan in till Fjärilshuset. Var även fågelhus där men jag tyckte bäst om fjärilarna. Särskilt en fjärilssort som var vit med små svarta fläckar. När den flög såg den ut som två singlande löv. Vingarna rörde sig som om de var gjorta utav tunnt tunnt papper, sånt man gör smällkarameller med på julen. Fanns också riktigt stora fjärilar, de var läskiga när man såg benen o själva kroppen. Så direkt det kom någon flygandes så duckade jag... Fast den vita var det vackraste jag sett, som taget ur en saga...

Daniel är iväg och kollar på fotboll och jag njuter av att vara ensam hemma. Om en halvtimma skall jag hämta tvätten, tills dess kollar jag på TV. Borde småplocka massor här hemma men jag orkar inte, har faktiskt semester!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag var själv på Fjärilshuset för ett par veckor sedan.

Tog några bilder....

http://www.feldt.nu/david/fjaril

David