tisdag, augusti 16, 2005

Drömkurs

När jag fikade med Lisa igår pratade vi om att gå en kurs tillsammans i höst. Matlagning, drejning, glasblåsning, vinprovning... Idag har jag tittat på utbudet på nätet. Hittade min drömkurs: Ost och vinprovning. Men det var i Sandhamn långt ute i skärgården så det kändes inte aktuellt. Lutar mer och mer åt lera och drejning, något som man kan pyssla med hela hösten...

Känner att jag vill hitta på ngt sådant att koppla av med nu när mitt arbete är så tufft. Mycket nytt att lära varje dag och det är verkligen inte alltid jag förstår det hela ändå... Igår tog jag hem papper och läste i 1,5 timma. Fick lite pusselbitar att passa så det var skönt. Men jag skall verkligen försöka att inte göra så, är ju inte direkt rogivande att ta jobbet med sig hem...

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja, det vore verkligen roligt att lära sig mer om viner och ost! =) vad synd att den inte fanns närmre.
/Marie

Anonym sa...

Såg du att Medborgarskolan hade någon kurs som hette Chokladfrossa? :)

Klipp:
"Vi ägnar dagen åt att göra choklad i alla dess underbara former; tryffeltårta, chokladmousse, praliner, brownies, småkakor, chokladdryck och vacker chokladdekor."