torsdag, augusti 11, 2005

+ 2 kvm i badrummet

Igår fick vi för oss att nyttja bilen som vi lånar av Daniels föräldrar. Vad vi gjorde? Vi fick ur badkaret ur vårt lilla badrum, in i hissen, lassa in det i bilen och iväg med det till en återvinningsstation. Hem igen för att tvätta golvet i badrummet som inte sett ljuset på några år. Iväg till IKEA för att köpa en hög förvaringsskåp att ha i badrummet samt ny duschdraperistång. Men innan vi åkte hem igen stannade vi till i Kista och målade Daniels gamla postcykel svart. Den har tidigare vart postengul blandat med rost men förra veckan ville D göra den fin igen. Så den var slipad och grundmålad, det enda som är kvar är 2 lager svart.En postcykel har cykelkorg och pakethållare som är riktigt robusta. Tog längre tid att måla dem än att måla själva cykeln. Efter 2 timmars målande åt vi middag i Kista. Sedan åkte vi hem och monterade upp skåpet. Var klara vid 22 och somnade sedan gott...

Skön känsla att i morses tassa upp, tända lyset i badrummet och kika in. Ser ut som ett helt nytt badrum, tidigare upptog badkaret 40% av golvytan. Och vi badade aldrig.

Det regnar och regnar här! Hade tänkt att gå på Winnerbäck ikväll. Men i det här vädret lockar inte ens han... Jättetråkigt för både jag o D tycker om Winnerbäck.

På måndag börjar jag jobba igen. Ser fram emot det, men jag längtar inte... Nervöst, det känns som om jag glömt massor under semestern. Hoppas att min hjärna på ngt mystiskt sätt har lagrat och bearbetat allt jag lärt mig innan jag gick på semester, så när jag kommer tillbaka på måndag är allt glasklart! Tills dess skall jag iaf njuta av mina sista semesterdagar och trösta mig med att det varit tre otroligt härliga och händelserika veckor!!!

Inga kommentarer: