onsdag, augusti 17, 2005

Bolljävel

Fullständigt obegripligt för mig var det när vi skulle använda stora bollar på core-passet som jag gick på efter jobbet. Jättebollar 40 cm i diameter som vi skulle använda som stöd (!!!) ligga på och lyfta. Bara det att använda en boll som stöd är absurt, för bollar rullar (doh) Men ändå skulle vi stå upp med bollen bakom oss, böja ena knät och lägga foten på bollen bakom oss (svårt bara det) Sedan skulle vi göra knäböj med nedre benet/foten stödjandes på bollen. Gick åt helvete. En annan övning var att ligga på bollen och lyfta överkroppen uppåt (träna ryggmusklerna) Bollen masserade magen så jag fick spykänslor.

Då kände jag mig mycket mer hemma på spinningpasset som var innan. 30 min som var riktigt jobbiga eftersom jag inte tränat spinning sedan i April. Men nu är jag förhoppningsvis igång igen!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är rolig! Jag fnissade hela tiden. Vilken lustig träningsform, ska du fortsätta?