söndag, juni 04, 2006

Tillbaka ifrån Korsika

Kom hem inatt vid 01.30. Somnade vid 02.30 efter att ha grejat lite här hemma. Går inte att beskriva hur skönt det var att lägga sig i vår säng igen. Somnade som en stock direkt jag lade huvudet på kudden. Vaknade i morses och det första vi båda sa var: Åh va skönt att sova hemma!

Korsika var väldigt väldigt vackert. Första tre dagarna var ljuvliga med vackert väder. Hotellet låg precis vid havet, vi hade fantastisk utsikt ifrån balkongen. 50 meter till stranden och där nere låg en terass där lunch och kvällsdrinkar serverades. På onsdagen började det blåsa och komma in en massa moln. Den natten åskade och blixtrade det i 3 timmar, läskigt. En dag var vi bara på hotellrummet för att det var så dåligt väder, med undantag att jag åkte till ett franskt supermarket och köpte medicin på apoteket. Jag blev superförkyld i mitten av veckan, ont i halsen, snuva, hosta. Rösten lät som att jag var i målbrottet. Hostar och snuvar fortfarande men känner mig mkt bättre!

Vi solade, badade, åt mkt god mat och drack vin. Träffade några trevliga par som var där med sina barn. Så vi satt och pratade med dem mkt på kvällarna. En dag hyrde vi bil och åkte till Bonifaccio, en resa på 12 mil enkel väg. Promenderade i stan och fotade mycket, på hemvägen stannade vi till vid en strand som kallades "dolce vita" och åt glass. Blått hav, vit sant, jättfint!

Jag gick på segelskola, första dagen teori, andra dagen åkte vi ut med två katamaraner, det blåste knappt alls så vi bara guppade runt så vi övade på knopar istället. Tredje gången blev aldrig av för det blåste så mkt resten av veckan och de ville inte att vi skulle gå ut i för mkt vind när vi är nybörjare...

Det var det dåliga vädret som tyvårr drog ned totalupplevelsen. Hade det vart fint hela veckan (och jag inte blivit sjuk) så hade veckan fått högsta betyg, nu blev det medel.

Lägger ut bilder lite senare, nu skall jag packa upp!

Inga kommentarer: