lördag, december 24, 2005

Jultradition

Familjen Karlsson har börjat med en jultradition och vi är nu inne på fjärde året. Vi åker till Liseberg och promenerar i parken någon dag innan julafton, hela området är pyntat med ljus och fyllt med bodar som säljer tomtar, korv, brända mandlar, fudge, porslin och allt man kan tänka sig! Ett givet moment under kvällen är att gå in i spel-hallen och köra en turnering i "slå ned stocker som plopper upp ur hål med stor klubba", Jenny har vunnit alla år tror jag... *morr* ;) Självklart så försöker vi spela till oss en massa godis på spel hjulen. I år blev det bilar, center och chokladkakor som vi åkte hem med. När vi är jättefrusna av kall snö eller irriterande regn så sätter vi oss och käkar på antingen Tyrolen eller Järnvägsstationen (där kan man få en egen kupé) . Är väldigt mysigt att ha påbörjat en egen tradition i familjen, ett julpyntat Liseberg kan inte ge annat än julkänslor!

Är i Uddevalla tills på måndag. Jenny jobbar och kommer upp på juldagen, saknar henne! Imorgon åker vi till moster och träffar hela tjocka släkten, en jultradition som har vart så länge jag kan minnas! Saknar Daniel vid min sida, ha en härlig jul min fina älskling!

1 kommentar:

Anonym sa...

jag kickar ass!
vi ses imorgon sötaste syster!