torsdag, december 15, 2005

en liten lapp som berörde mig

Har träffat mina gamla arbetskompisar och spelat biljard. Riktigt kul att träffa dem igen, fick tyvärr höra att deras villkor försämrats rejält samt att de börjat jobba även kvällar, skönt att jag tog mitt nuvarande jobb känner jag...

På vägen hem i tunnelbanan satt jag och löste sudoku i min sudoko-pocketbok. Vid Rådmansgatan satte sig en kille mittemot. 12-14 år som tagen ut Oliver Twist. Mörkt hår, blek hy och världens största bruna ögon och långa ögonfransar. Supersöt. Han tittade lite på mig, jag tittade tillbaka och återgick till min sudoku. Såg att han letade efter ngt i sin ryggsäck, tog fram ett papper och skrev ngt. Gulligt tänkte jag, han skriver kom-ihåg listor. Resten av resan satt han och håll lappen i båda händerna, sådär tafatt. När jag skulle kliva av lade jag ned min bok i väskan och började resa mig upp. Då stack han fram lappen och sa" på den här websidan finns miljontals sudoko, helt gratis" På lappen stod en webadress. Jag blev helt paff och fick bara fram "Tack så mycket" innan jag var tvungen att gå av.

Är jätterörd över det han gjorde. En fjortonårig kille bemödade sig att skriva en lapp till mig, säkert en gammal kärring i hans ögon och sedan tog modet till sig att ge den till mig... Han väntade verkligen in i sista minuten med att göra det, så sött så jag får ont i hjärtat.

Det finns hopp om dagens ungdomar I tell you!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ååhh! Så UNDERBART! Jag älskar sånt!!!

Anonym sa...

AAAAAWWWWW!!! Sicken sötis! Det är sånna ögonblick som gör en dag! Jag får nog läsa oliver twist...

maria sa...

Ja, verkligen en sötis! Ni skulle sett honom!!! Jag fick som sagt ont i hjärtat för att han var så söt! Häftigt när sånt händer, för det gör det så himla sällan (aldrig)