tisdag, december 27, 2005

Hemma igen!

Är jättelugnt på jobbet idag, har haft ett lugnt möte m min chef, läst lite mail, surfat och pratat m Daniel. Hoppas att det håller sig så hela veckan! Tar ett tag att starta upp efter att ha haft julledigt. Kändes som att jag var borta i 2 veckor fast det var 5 dagar.

Det första jag gjorde när jag kom til jobbet var att fila naglarna. Glömde filen här på jobbet så de var riktigt långa (i mina mått mätt) när jag kom tillbaka. Möttes av några gliringar för detta... *skratt*

Har träningsvärk i axlarna efter att ha burit hem alla julklapparna igår! Ringde D ifrån tåget och sa att han MÅSTE komma och möta mig vid tåget, klarar inte att bära kassarna själv! Vid tågbytet i Göteborg fick jag gå 20m, vila, 20m till, vila... Ja, jag fick en symaskin får jag säga till mitt försvar. Men jag har grymt klena armar. Nyårslöfte i år kommer att vara att regelbundet träna. Och då även styrketräning för armarna!!!

Jul var som vanligt väldigt mysigt men även vemodigt. Morfar har börjat höra riktigt dåligt och det har jag inte märkt tidigare, kusinbarnen börjar bli väldigt stora (dvs jag blir också äldre), pratade bröllop med pappa & Kethy (jag ÄR äldre och snart inte pappas flicka),var på mammas grav och blev ledsen, träffade Jenny bara 10 timmar under hela julhelgen. Hmm, ska bli riktigt skönt att fira jul i staterna nästa år! Bryta traditionerna helt och njuta av värmen.

Min ring börjar bli lite repig, det är fint...

Inga kommentarer: