lördag, november 19, 2005

Daouda

Vi har skaffat ett fadderbarn. Daouda 4 år ifrån Mali, Afrika. Bor i en lerhydda och gillar att spela fotboll. Han är otroligt söt, runda kinder, stora ögon och en fint knäppt skjorta har han på bilden vi fick. Jag vill skicka hela världen till honom, fotboll, fotbollsskor, papper, färgglada kritor, en mp3 spelare mm mm. Men vad ska han med elektronik till i en lerhydda, känner mig löjlig att jag ens tänker så... Jag tror att de futtiga 180:- i månaden som det kostar mig att vara hans fadder gör mest nytta. Man får även bidra med extra pengar, men inte mer än 1000:- om året för då blir det orättvist mellan familjerna i byn.

Min svärmor visade bilden på Daouda på sitt jobb, två tanter där skall skaffa fadderbarn bara för det. Skaffa fadderbarn på http://www.barnfonden.se/

Ser fram emot att ge en annan människa förutsättningar för ett bättre liv!

Inga kommentarer: