lördag, maj 06, 2006

SOMMAR!!!

Idag är det sommar i stockholm! Promenerade till stan i shorts (utan stayups under!) och min Stella McCartney jeansjacka som jag köpte i höstas (första gången jag använde den) Shoppade lite på söder innan vi åkte till Östermalm och satte oss på ett skönt fik. Lisa och Fredrik kom förbi så vi satt i solen och softade och hade det skönt! Saturnus tror jag fiket hette, har meny-rubriker på franska och killen i kassan är fransos. "Två latte tack" Grande? Petite? får man då till svar. SUPERCHARMIGT. Jag smälter som glass i solsken när jag hör grabbar som pratar franska... Fiket har hel-kaklat golv i mosaik, olika färgglada mönster, "fönster-dörrar" som alla stod på vid gavel idag. Inget typiskt "svenskt cleandesign"-fik alltså. När vi satt ute satt det några italienare vid bordet bredvid och pratade på, så jag låtsades en stund att jag var utomlands. Tog en latte på en varm sidogata på min semester typ... :D Det bästa är att vädret skall vara detsamma även imorgon och iaf tills på tisdag...

Inga kommentarer: