söndag, augusti 27, 2006

Lätta steg

Första veckan på jobbet efter semestern är nu avklarad. Det var mkt att göra direkt, men nu känns det skönt att vara tillbaka. Berättade i fredags tillslut för min chef om min MS, hjärtat slog dubbelt så snabbt precis innan jag skulle börja berätta. Han tog det väldigt bra, han sa att som chef kommer han inte att behandla mig annorlunda, (han är så beskyddande mot mig redan ;) ) men som medmänniska blev han väldigt ledsen att höra det. Gick med lättare steg sedan, nu bär jag inte på en jobbig hemlighet längre...

Helgen har vart riktigt mysig. I fredags hade vi kräftskiva med bostadsrätts styrelsen, goda kräftor och mkt skratt! Vi är ett gott gäng i styrelsen och det känns superkul att lära känna fler i huset i samma ålder. Krister plingade på dörren dan efter och skulle kolla läget och gagga lite. Jättekul att han kom så spontant, han skulle gå en runda till alla i styrelsen för att snacka lite.

I lördags kom Thomas förbi och vi kollade på film tillsammans. Vi var sega efter gårdagen och jag somnade och missade slutet.

Idag är jagockså seg, tog medicinen igår så jag sov dålig och är febrig idag. Hann med en sväng i gallerian och Åhlens, hittade 3 tröjor på MQ. Alla svarta. Jag börjar inse att jag trivs bäst i mörka kläder. Försöker köpa lite färgglatt ibland men jag trivs inte i det lika bra som mörkt.

Inga kommentarer: