onsdag, augusti 16, 2006

!!!

Hittade en jättebra excel-mall på Microsofts hemsida som man kan ange vad allt kostar i samband med bröllopet, uppskattad- och faktisk kostnad. Mallen var klar med allt man kan tänka sig som skall kosta pengar vid ett bröllop, bara att fylla i siffrorna.

Jag laddade hem mallen, började fylla i vad jag uppskaddade att ALLT skall kosta, kläder, skor, blommor, dekorationer, ringar, mat, dricka, bröllopsresa, trycksaker, tårta, engångskameror. När jag var klar scrollade jag upp till mallens början för att se vad det slutade på. 152000!!!!!!!!!! Ropade på Daniel som satt i soffan. Han blev också chockad - "NÄ, det här går INTE". Det går verkligen inte.

Så nu har jag kollat upp faktiska kostnader på trycksaker, tårta och vi är då nere i 138200. HOLY MOLY, det är fortfarande snuskigt mycket pengar. VILL INTE spendera så mkt pengar på EN dag, det är inte vettigt. Vi får kolla gästantalet och sånt och få ner summan. Daniel vill åka till Mauritius på bröllopsresa. Det kostar 50000. STOR kostnadsdrivare i mallen. Vi får åka till Svedala istället! ;)

Ja, bra att få det sammanställt och se sanningen i vitögat. Nu får vi tänka till lite! :)

Inga kommentarer: