tisdag, april 18, 2006

Hemma igen efter påsk

Nu är vi tillbaka i sthlm efter att ha vart hos mina föräldrar över påsk. Det har vart en jättehärligt helg, riktigt avslappnande fast mycket som hände.

Pappa hade vart i bankfacket och där tagit upp mammas förlovnings och vigselring. Jag och syster fick varsin. Jättefin guldring som passar perfekt på lillfingret. Känns så fint att få ha även det kärleksbeviset på fingret. Och att min syster har en likadan ring är också så fint tycker jag!

Var och hälsade på min farbror, tittade på hans tre ardennerhästar och klappade en gravid kattmamma! Efter det kom mormor & morfar för att hälsa på och käka middag. Mormor hade ramlat tidigare och har väldigt svårt att gå, morfar och pappa får hålla i henne då. Skär i hjärtat på mig. Hon är pigg och alert så där är det inga problem, morfar hör dåligt men historierna sitter fortfarande i!

Träffade en klasskompis ifrån gymnasiet på köpcentrat där (som jag inte sett sedan studenten), hon frågade vad jag jobbar med och när jag svarade servrar, nät, produktionssäkerhet mm säger hon: FY FAN va tråkigt!!! Sånt hatar verkligen jag. ehhh, eh? tänkte jag och ville knuffa henne. Men svarade: jaha, och du bor kvar här förstår jag? Sedan gjorde jag det kort och gick. Jävla sätt, hon var iofs socialt miffo redan då. Hört talas om kallprat någon?

Fick många mysiga fniss med syrran! Mjaaaaoooooooo!

Pappa o Kethy åkte till USA i morses för att kolla på hus och öppna bankkonton mm. De flyttar ju om ca 1 månad! Det var snyftigt värre hela helgen. Pratade om vart de har lagt testamente i fall ngt händer när de bor i USA. Det var verkligen HEMSKT att prata om vad jag skall göra om de dör. Fy fan. Igår, när pappa kom hem efter att ha lämnat syrran på tågstationen och säger att de gråtit så började jag också. Men det är ju bra tårar för att vi kommer att sakna varandra så mycket! Om de inte kommer till sthlm under maj så dröjer det antagligen tills i jul då vi åker over there och hälsar på.

En bra helg. Jag älskar min familj!

Inga kommentarer: