söndag, maj 29, 2005

Upp och iväg - annars...

Har märkt att jag måste upp och iväg ganska snabbt på helgerna annars blir hela dagen en segdag. Vet jag att jag skall iväg till stan så blir det frukost, fix, iväg. Inte titta på TV eller softa runt hemma. Absolut inte duscha på morgonen, då kommer jag ju aldrig härifrån.

Idag blev en segdag. Dushade på morgonen, åt frukost vid 11, läste tidningen, satt vid datorn, TVn, datorn, TVn, sola lite på balkongen... När Daniel kom hem vid 16 efter att ha hjälpt sin pappa vid båten hade jag precis klätt på mig, låg i soffan o läste! Har inte vart utanför lägenheten idag... Synd o skam på en ganska fin dag, men det blåste som satan, så jättelockande var det inte att gå ut.

Igår var det upp och iväg, då mår jag så mycket bättre... Har energi att orka göra saker hela dagen, istället för att gå runt här hemma o vilja ta små sovstunder varannan timma.

Nästa helg kommer föräldrarna o hälsar på och då blir det ingen seghelg! :D

Ett nytt motto för fröken Karlsson: Upp o iväg!

Inga kommentarer: