måndag, maj 30, 2005

Hoppa i svart hål...

Du har hoppat i ett svart hål, men det finns alltid en studsmatta längst ned!

Så sa en tjej jag jobbar med angående mitt nya jobb som jag börjar 1/7. Mitt i prick, för det är verkligen så det känns! Hopp hopp ned i svarta hålet! Är ju en kombination av nya arbetskamrater, nya arbetsuppgifter och min icke-kompetens för att kunna sköta arbetsuppgifterna som gör att jag känner mig lite rädd inför utmaningen. De flesta gubbarna som jobbar där har döttrar i min ålder! De har jobbat med datorer lika länge som jag levt! Är ett jobb som jag trodde jag skulle ha om 10 år om jag hade tur!

Chefen pratade om kompetensöverföring när jag börjar, det är skönt att de vet vad jag kan idag och vet att det är en stort kunskapsgap som behöver fyllas... o ändå anställer de mig, tillsvidare, direkt! Jag måste ha gjort ngt bra! :)

Hopp hopp, här kommer jag!

Inga kommentarer: