lördag, juli 12, 2008

Mamma mia!

Idag har vi varit på Skansen, sett kattungar, björnungar och roliga lemurer! Jag klappade en orm och en spindel (tarantella tror jag den heter) på Skansenakvariets klapp-hörna. Jag tycker att spindlar är riktigt äckliga, så det var häftigt att jag tog mod till mig! Vi fikade och tittade på söta småfåglar och såg en stor mås svepa ned och norpa en liten tjejs leverpastej-macka. Är visst inte bara i Strömstad som det finns fräcka måsar!

Efter lite mat och fotboll på TV hemma, åkte vi och såg filmen Mamma Mia. Ingen av oss har sett musikalen, så vi visste inte vad som väntade. OJOJOJ vad bra det var!!! Musiken och skådespelarna, miljöerna och historien - en riktig feelgood film! Det var bara plus att skådespelarna inte var helt skolade inom sång, det gjorde det hela bättre. Pappa & Kethy såg den igår i Uddevalla, där hade de applåderat i biosalogen! Det gjorde vi inte på bion i Kungens Kurva, men jag var nära några gånger... :)

Inga kommentarer: